sluiten X

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie

Voedingsadvies voor iedereen

Voeding, we horen er zoveel over maar zijn er ook algemene regels waar iets voor te zeggen is? En waarom dan wel?

NIET (geldt voor iedereen):

*Geen varkensvlees (bevat eiwitten die ontstekingsbevorderend werken en antibiotica)
*geen rauw vlees , ook vooral geen filet americain (krijgt men snel parasietenbelasting van!) Als u onder een microscoop zou zien wat erin zit, eet u het nooit meer. Vlees krioelt van de bacteriën en parasieten, maar door verhitting gaan ze dood en heeft u er geen last van. Bij rauw vlees gaan deze micro-organismen rechtstreeks uw lichaam in.
*geen voeding uit de magnetron. Eiwitstructuren veranderen in de magnetron en doen de bloedsamenstelling veranderen. Bovendien is het energetisch dood voedsel.

NIET, In specifieke gevallen:
*geen melk en kaas van de koe bij verkoudheid, bijholte- of voorhoofdholte-ontstekingen (werkt verslijmend) en uiteraard niet bij koemelkallergie of intolerantie
*geen koffie bij veel stress en bv hartkloppingen of hartritmestoornissen. Drinkt u veel koffie: nooit in 1 keer stoppen (dat geeft afkickverschijnselen zoals hoofdpijn), maar langzaam afbouwen en overstappen op thee, sap,meer water of bv bamboekoffie.
Anders: maximaal 2-3 koppen koffie per dag.
*geen vruchtensappen bij darmklachten (diarree en schimmelbelasting), weer wel bij verstopping
*bij maagklachten: geen scherpe specerijen en kruiden,vruchtensappen

WEL:
*minimaal 2 liter water/kruidenthee per dag(daarbij worden niet meegeteld: koffie en melk, maximaal 2-3 koppen koffie per dag)
*3 keer per week vette vis eten (makreel,haring,zalm) of visoliecapsules van een goede kwaliteit gebruiken (zoals van Bional, AOV, Omega 3-6-9 van NOW=plantaardig)
Als u allergisch bent voor vis,geen visoliecapsules nemen! maar plantaardige omega 3 vetzuren gebruiken zoals: omega 3-6-9 van NOW of teunisbloemolie (deze olie specifiek bij droge huid en/of hormonale problemen)
*2 ons groente en 2 stuks fruit per dag
*veel bewegen
*ALTIJD een multivitaminepreparaat nemen: uit onderzoek is gebleken dat ZELFS als u 7 dagen in de week gezond eet, de meeste Nederlanders NOG tekorten hebben.

Als u minder dan 7 dagen in de week gezond eet, geeft u uw lichaam niet de optimale hoeveelheid vitamines en mineralen.

Op December 23, 2012